Kickstart

Idag kickstartade Danny året med en 2-dagars dressyrträning för C. 

Idag hittade vi ett sätt att jobba med Dannys svagare resp stela bakben men också känslan att han faller framåt på höger framben i skänkelvikningen undan vänster skänkel. 
1. Förvänd sluta i vänster varv
2. Peta på högerbogen så det kommer upp mer än att han bara droppar ner det. 
Vilken skillnad! 

Sedan tittade vi på passagen lite och den tar sig verkligen. 

Till sist så kollade vi byten och där kanske mina hjälper/skänklar blir lite otydliga nu när hag rider utan sporrar, så imorgon ska vi testa med några små sporrar igen. 

Vilken härlig start på året... tills vi insåg att jag måste kvala till InterA igen. Vi har tyvärr haft lite svårt att ta oss över den magiska 64%-gränsen och våra kval har blivit för gamla. Något deppig blev jag och tappade nästan lusten. Aldrig får man vara helt lycklig och glad! Skit, piss, blä känns det just nu och jag hoppas morgondagens träning hjälper mig att få tillbaka självförtroendet och tävlingslusten. 
(null)

Kommentera här: