Tävlingsrapport dag1

Med lite dåligt samvete så åkte vi iväg på meeting. 3 dagar med tempning av alla hästar för att vara säker på att vi inte tar med oss någon smitta, ingen hosta eller snor. Ständig koll på aktuella smittorapporter och beredd på att tävlingen skulle ställas in, men sen åkte vi. 

Resan gick bra och vädret bjöd på dimma och tunga moln. Danny är en van resenär och tog det lugnt när vi pausade och kom fram. Det var nästan vårlik stämning men fuktigt. 

Danny kändes bra, annorlunda men bra, på framridningen. Jag hade bra med tid och kunde göra flera skrittpauser, vi behövde tiden och när det var dags så kände vi oss redo. 

Inne på banan taggade vi till lite men det blev bra. När jag tittar på filmen efteråt så har jag nog lite för bråttom, lite för snabb takt. I galoppen så hade jag inte fått igång energin tillräckligt men vi kämpade oss igenom. Jag försökte rida noga och vara lätt i handen, andades och hade kul. 
Jag kände mig nöjd med kvällens ritt när vi kom ut även om det inte blev några % att skryta med. 
Men döm av min förvåning när det visade sig hålla, vi blev placerade och jag blev lite chockad. Vågade inte titta på sista ryttaren utan gömde mig i husbilen för att invänta resultatet. 
En sten föll från hjärtat och idag hade vi %-gudarna på vår sida och ponnytjejen i mig gillade att få en rosett. 
(null)

(null)

Kommentera här: