Ny vecka

Glömde nästan att jag hade ett möte på eftermiddagen innan jag kunde komma hem, längtade verkligen hem för att rida idag. 
Tävlingarna har verkligen gett mig ny motivation och lite "jäklaranammar". Det behövde vi och kommande veckor kommer bli riktiga träningsveckor innan en kortare vila innan sommarens meetings drar igång.

Danny jobbades på ridbanan, det var varmt och jag måste verkligen klippa honom, det känns som han blir svettig bara genom att gå i hagen när solen tittar fram. Han har alltid varit tjockpälsad och beroende på hur sommaren är så har jag börjat klippa honom ibland för att hjälpa till. 
Vi jobbade med galoppen idag. Fattningar och skänkelvikning, sedan piruetter och slutor. Avslutade med byten och vi lyckades byte 9 (!!!) byten i varje!!! Häftigt och coolt, inte riktigt planerat men vi bara fortsatte och helt plötsligt blev det 9 st!!! 

Tiden rann iväg, jag hade lektion och behövde hämta foder. 
Vi ska prova ge Mausi lite av EnergyControll nu ett tag samt ändra förhållandet mellan EnergyControll och TrippelP för Danny. 
Det är spännande att testa eftersom behoven ändras hos hästarna. 

Kommentera här: