Välkommen!

Ibland går allt fort, som en blixt från klar himmel och där var han, prinsen som idag flyttade in hos oss. Vi har funderat länge på vår tomma box och till sist mognade beslutet fram. När vi väl bestämt oss så började vi leta och vi följde upp flera tips som kom in. 

I onsdags så träffade vi Freddy och det kändes rätt på väldigt många sätt. 
Han är ett projekt men vi har redan insett att detta är en underbar individ på många sätt. 
(null)

Freddy heter Top of Friend och har haft smeknamnet Fred men för oss är han lilla Freddy Teddybjörnen. 
Född 2016 efter Friendship, morfar Don Romantic. 
Jag ska inte ljuga men pappan fick mig inte att hoppa högt utan ser ut som en  normal häst på filmklippen utan någon Wow-faktor men ibland kan det vara bra. Jag vill ha ridbarhet och det tror jag att hingsten verkar förvärva till sina avkommor. 

Det vi föll för är hur han reagerade på oss när vi tittade på honom, jag blev förtjust i övertrampet i skritten och hur han rörde sig i både trav och galopp. 
Att han sedan hemkomsten visat en totalt lugn och trevlig personlighet är så härligt när jag och dottern långsamt började förvandla den något ovårdade lösdrifthästen till en blivande dressyrhäst. 

Mausi och Danny (numera farbror Danny) blev intresserade när nallebjörnen dök upp men Mausi släppt snabbt intresset och hittade fördelarna med sin nya boxplats. 
Farbror Danny däremot tog genast sitt ansvar på stort allvar och kommer nog hjälpa Freddy att veta sin plats i flocken.  (null)
Det glädjer mig är att Freddy känns väldigt lugn, kanske är han helt chockad men än så länge är det lugnt och fridfullt ute i stallet. 

Spännande resa, även om jag tidigare sagt att jag inte ska ha någon unghäst men skam den som inte kan ändra sig och testa. 
Välkommen hem till oss på Ingetorp! 

Kommentera här: