Lång dag

Började morgonen med att svära över vädret (snö!?!?!), vi närmar oss april och det är väl bra onödigt plus att vi skulle ut på vägarna idag med transporten. 
När jag avreagerat mig lite så var det dags att rida Danny och jag försökte verkligen inte känna efter utan bara rida lugnt och metodiskt ett lösgörande pass med volter och övergångar. Efter galoppen så avslutade jag med några korta öppna, volt, sluta i traven på långsidan. 
Jag fick ett bra driv från bakbenen men får inte den mumsiga känslan i handen. Imorgon ska jag prova att byta tillbaka till min gamla sadel och jämföra innan sadelgänget kommer till min räddning på onsdag. Det är tur att jag vet om att Danny kan ändra sig fort i sadelläget när han fått en sadel som tillåter oss att jobba rätt, dock behöver vi byta lite under en period tills det stabiliserar sig. Ibland är det en padd eller hur jag spänner gjorden som behövs ändras, ibland byta om bland sadlarna. Det känns skönt att ha gänget att bolla med. 

Sedan var det dags att lasta Freddy och åka till kliniken för att friröntga. Lite nervöst men jag vill veta om det finns något där innan han börjar jobba och det är nu det passar att plocka bort något. 
Han knatade på transporten och stod som ett ljus hela vägen ner, precis som han aldrig gjort något annat. Väl framme så skötte han sig väldigt bra och fick vila drygt en timme samt äta lunchhö. Jag hade glömt passet hemma och det gjorde att de inte kunde jämföra med chipmärkningen, dock gjorde det inget eftersom de aldrig hittade något chip... undra var det har tagit vägen eftersom han har ett chipnr? 
Inne på röntgen skötte han sig väldigt bra trots att det tog lite tid då han fick agera läroobjekt till två blivande sommarvikarier. Stor respekt till de som jobbar på röntgen, det är mycket att tänka på för att få bra bilder. På slutet så hade Freddy hunnit vakna men det räckte att hålla uppmärksamheten med en slickburk, härlig individ! 
Ytterligare en timmes väntan på att få besked och att vara på den säkra sidan att han var pigg för hemtransport. Allt vara bra och det skriftliga beskedet kommer på posten med cd-skivan på bilderna. 
Resan hem gick lika bra som dit och han får en stor guldstjärna idag! Han visade verkligen upp en härlig personlighet, jag är så glad att jag hittade honom. 

Visst var jag trött men jag kunde inte låta bli att avsluta dagen med en sen kväll i ridhuset med Mausi
Eftersom hon blivit väldigt biffig den sista tiden så testade jag att ta bort padden. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det blev bättre så hag tar padden imorgon för att jämföra. Kanske blev hon lite mjukare och vi gjorde två riktigt fina övergångar galopp till skritt i höger varv. Härligt för imorgon är det dags att träna för C igen. 
(null)

Kommentera här: