Äntligen hemma i stallet!

Det är alltid lika trevligt med semester men det är ännu härligare att komma hem. 

Hem till djuren och den kärlek de ger oss. När vi kom fram till stallet så tittade Mausi upp och jag hörde henne gnägga ett lågt muller, spetsade öronen och började gå mot staketet. När vi träffades så la hon sin panna emot mitt bröst och vi stod så ett tag. Mitt hjärta smälte och ögonen blev tårfyllda. Sen kom killarna och ville båda buffla sig fram för att få lite kärlek. 

Mausi fick promenera sina 30 min. 
Freddy fick en skön rykt. 
Danny fick axla mitt ridsug och träningsglädje. Övergångar och tempoväxlingar blev det för att komma igång igen. Det hade gjort oss gott med vilan ifrån varandra och min oro över att vi snart ska vara i form för årets första meeting bleknade bort. 

På eftermiddagen kom PS som kände igenom både Danny och Freddy. Vi ville inte störa behandlingen av Mausi så därför blev hon utan. 

Danny har aldrig tidigare varit så fin i länden som nu, hon kunde nu jobba vidare mot manken och bogen. Jag fick lite saker att jobba vidare med för att hjälpa honom. 

Freddy fick sitt första besök och jag ville kolla upp honom så han inte växer in med något snett. Speciellt eftersom man inte riktigt vet vad han varit med om under uppväxten på lösdriften samt att han varit felställd/sliten i framhovarna. 
Han tyckte det var lite konstigt men lät henne hålla på. Lite i vänster bog men annars fin. 

(null)

(null)

Svettigt värre för både mig och Danny. 

Kommentera här: