Vardagen

Startade som de flesta vardagar med att fixa stallet och följa dottern till skolbussen, en tradition jag gärna behåller så länge det går. De minuter vi tillsammans går och väntar är värdefulla. Vi samtalar om allt möjligt och ingenting, vi är bara där och har nu gjort det ända från förskoleklass. Varje minut av vardagsaktiga tillfällen med henne är värdefulla nu när hon växer upp och börjar träda in i ungdomsåren. Varje möjlighet att ge henne tid att prata med mig om skola, vänner och livet är viktiga, det lägger grunden till att hon kanske den dagen hon har problem kommer till oss och berättar. Jag är kanske ofta ute i stallet eller jobbar med hästar men vi har våra stunder då vi ostört kan vara mor-dotter. 

Efter jobbet så fick hästarna vila lite eftersom snön började falla rejält vid lunch, innan det var dags för gästhästen och Danny. 

Vi jobbade övergångar, övergångar och övergångar. Gästhästen mest trav-galopp och serpentinbågar. 
Danny galopp-trav över bommar-galopp på 20m volten, han var riktigt duktig. Vi jobbade lite med byten, måste försöka hitta var problemet med vänsterbytena sitter. Hos mig, hos oss eller hos honom. Ibland hittar jag känslan och läget, då verkar allt fungera men så helt plötsligt så blir det bara fel och han tar inte hjälpen/jag ger inte byteshjälpen rätt. 
Det är tur att det inte är tävlingssäsong än på ett tag. 

Kommentera här: