3 ridna hästar

Blåsigt värre idag, för varje häst ökade det i styrka. 

Danny jobbades med volter och skänkelvikning tills vi hittade drivet i traven. I galoppen jobbade jag med öppna in i svag diagonalsluta mot spegeln för att se att baken inte kommer före, byte på medellinjen och sedan svag öppna längs långsidan för att fånga upp yttersidan. 

Mausi skötte sig fint trots att det började låta i plåten av vindbyarna. Rätt tidigt börjar jag aktivera hjärnan med skänkelvikning blandat med volter, serpentiner och tempoväxlingar. I galopp jobbade jag med tempoväxlingar och idag tänjde jag på gränserna neråt och samlade sprången maximalt, både på böjda och raka spår. 

Gästhästen fick det inte lätt, nu lät det ibland som om hela taket skulle lyfta. Jobbade lite från marken först men sedan fortsatte vi arbetet med framåtbjudning och påskjut. Nu märks det att hon testar mig lite, positiv förstärkning när det blir bra och mycket beröm, så hoppas jag att vi tar oss igenom denna lilla testperiod. 

Tre hästar jobbade och klara, nu väntar vi på att snön ska komma.  (null)

Kommentera här: