Träningsdagarna för CS

Igår red jag Danny för CS igen när klubbens dressyrsatsning hade sin avslutande 2-dagars träning. 
Vi jobbade på att han nu inte ska häva sig bort från samlingen. Galopp-skritt innanför spåret är svårare än man kan ana. Att sedan ställa igenom utan att tappa bärigheten eller rundheten ännu svårare. 
Jag slarvar och fuskar i vänster ställningen och flexar höger utan att få igenom vänster ställning och få honom att acceptera höger skänkeln. Svettigt värre för oss båda två men häftigt när det ger resultat. 

Idag red jag program för CS och vi har nog aldrig ridit igenom MsvAn så bra tidigare. På framridningen jobbade jag som dagen innan, mest galopp, innan vi gick in och red. Jag hoppas vi kan hålla samma linje på lördagens DM-start. 

Jippie fick också visa upp sig för CS idag. Hon skötte sig men försöker allt skygga och testa gränserna. Synd för henne att jag tröttnat på att hon bara trycker emot skänkeln och tog på mig bäbissporrarna idag, då fick jag reaktion! Bra tips på vägen att våga rida lite långsammare och börja flytta bogarna lite på diagonalerna. 
(null)

(null)

Kommentera här: