Vårkänslor

Älskade vår vad vi har längtat!!! 

Fredagen bestod av storstädning inne i huset innan jag tillät mig att gå ut till hästarna. 
Danny red jag på ridbanan och vi jobbade skritt först och bara lite trav innan det blev galopp. Kollade igenom galoppslutor och piruetter och kände mig rätt snabbt nöjd. Efter galoppen blir traven betydligt enklare och vi red lite planlöst igenom olika linjer med skolor. Vi hade ingen större plan på passet men njöt av vårvärmen. 

Dags för Mausi men hon hade trampat av sig skon och åkte då på att bli badad. Det kliar i pälsen av fällning och täcken så hon tyckte det nog var skönt med ett rejält bad. Därefter lite betande i solen så hon torkade/inte kunde rulla. 

Freddy fick springa på lina med longergjord istället för resårgjord. Inget problem och han visar upp en bra mentalitet för nya saker. 

Lördagen startade med att fixa iordning ridhus och ridbana eftersom en klubb hyrt in sig för p&r på fm. Trångt på parkeringen men det flöt på och jag tycker det är så kul att få döma, även om det ibland är svårt och min största rädsla är att de inte känner sig rättvist bedömda. Alla kan inte alltid känna sig nöjda över sina ritter men ändå känna att de fått med sig bra feedback på vad de kan utveckla. Det är min målsättning. 

När lugnet sänkt sig över gården så gick Mausi ner till grannen för att få skon påslagen. Därefter tömkörde jag på banan. 

Danny fick springa två varv i trav och ett varv i vardera galopp på travslingan innan vi avslutade med en skogsrunda. Varmt, svettigt, ljuvligt och helt underbart! 

Avslutade med Freddy som jobbade vidare på lina med longergjorden men som även idag fick bekanta sig med "dressyr"hinder (upphöjda bommar). Inga problem för kloka och underbara häst som gör mig så stolt. 

Vårens ljus och värme gör underverk för energin i kroppen men till slut måste jag inse att jag är färdig i stallet och ute för dagen. En kväll med familjen är också något jag värdesätter högt.  (null)

Kommentera här: