Vägen tillbaka

Jag försöker hitta vägen tillbaka till lusten och motivationen att rida Danny. 


När jag la ut annonsen så hade jag redan bearbetat besultet och jag kände att vi var färdiga, vår bok hade kommit in på sista sidan och nu var det bara epilogen kvar att skriva. 
Kommande veckor var i ett vakuum och ridningen gick på autopilot men allt eftersom tiden gick och rätt köpare inte dök upp så ställde jag in mig på att börja om på nytt. 

Nu måste jag hitta min motivation och lägga upp vår träning för att hitta tillbaka till tävlingsformen, finner en nivå där vi båda trivs och mår bra. 

Idag valde jag att rida volter och långa skänkelvikningar med volt vid X som uppvärmning. Halter och ryggningar för att hitta energin i baken innan galoppen. 
Tempoväxlingar i galopp innan galoppslutor på halva långdiagonal. 
Avslutade med arbetspiruetter för att bibehålla energin, framåtbjudningen och kontroll på sprången. 
Avslutade med en promenad i skogen i höstsolen. 

Det kändes bra och jag kör på ett tag nu och försöker, steg för steg, komma tillbaka till lusten att träna och kommer snart formulera nya mål. 
Kommer rätt köpare så är han till salu men jag måste nu ta tag i träningen och ha en plan B. 

Kommentera här: