Dagen efter

Mental och kroppslig trötthet infinner sig oftast efter en urladdning, även om det "bara" handlar om att träna för sin lyx-tränare. 
C är min huvudtränare och vardagstränare som hjälper mig att hålla kursen rätt och lösa kuntarna som uppstår. Utslaget på hela året så tränar vi nog minst en gång i veckan men jag önskar det kunde vara fler om det fanns ekonomi. När Mausi och jag trasslade som mest med galoppfattningarna så fanns hon vid min sida tre dagar i veckan för att hjälpa mig igenom det. 
L är min "lyx-tränare" som jag träffar mer sällan men som går i samma linje med vad C och jag jobbar med. L hjälper oss att se med ögon utifrån hur vi ligger till, vad som vi missar både positiva och negativa detaljer. Utslaget på ett år så blir det ca var 6e vecka vi träffas och checkar av båda hästarna, på vintern kommer hon till Örebro men vår-sommar-höst så åker jag till henne i Nyköping. Fördelen med att åka dit är att vi tränar tills vi är nöjda, inga tider att passa. 
Under  de senaste 4-5 åren som jag tränat för L så känner jag hur vi har hittat ett bra koncept för mig och hästarna. L och C har ett gott samarbete och deras träningsupplägg har verkligen gynnat mig som ryttare. 

Jag väljer därför att inte blanda in fler tränare även om jag ibland får frågan att prova olika, även om det är lockande men risken finns då att röra ihop det. Någon gång tar jag lite hjälp av andra på t.ex. tävlingsplatser men då är det bara lite småsaker de kan hjälpa till med. 

Tillbaka till urladdningen, jag vill så gärna alltid visa upp hur vi utvecklat oss. Jag vill göra henne stolt och visa oss värdiga att ta upp hennes tid. Det är därför jag idag känner mig helt sliten men då passade det bra för hästarna fick en skön dag i hagen med strålande höstsol och Dannny fick besöka Equiterapeuten PS för lite massage och annat mys. 

Kommentera här: