Semester

Dagarna flyger iväg när man är ledig. 

Är det så här det är för alla pensionärer? Dagarna fylls på med olika aktiviteter och man får inte en lugn stund... 

Helgen har varit full med hästar, aktiviteter och skolavslutning för dottern men även jag gick på semester i fredags. 

För att sammanfatta dagarnas ridning så var det varmt och både ris och ros. 

Mausi har skött sig riktigt fint och nu börjar vi även lägga in högerfattningarna. Galoppen är fortfarande inte "uppvisningsbar" men vi tränar på att komma dit. 
Så fullt fokus på galopparbetet och i traven har vi börjat mer med övergångar ner till skritt eller halt. 

Eftersom vi nu har satt ett mål så kände jag igår en frustration över att vi inte kommit längre men efter en stund så inser jag hur dum och elak jag är mot mig själv. 
Vi har kommit väldigt långt i vår utveckling även om vi inte är redo ännu att tävla, jag har ökat kraven på henne rejält den sista tiden och VI HAR UTVECKLATS! Punkt! 
Om jag bara kan fatta det och se utvecklingen, inte ha så bråttom. 
Det är en fröjd att rida henne och jag längtar varje dag! 

Danny är en berg och dalbana, ena dagen fin och nästa tvivlar jag på min förmåga att rida. 
Jag vet inte om det beror på att jag ibland rider honom först och ibland efter Mausi, kanske ser jag ett samband. Jag ska testa min hypotes imorgon. 
Just nu är kör jag basicarbete igen med honom för att gymnastisera och stretcha musklerna men också för att hitta det där lilla extra som saknats under vårens tävlingar. 
Jag vet inte om det är för att Mausi känns så fin som Danny nu hamnar i skuggan men just nu är vi inte riktigt samspelta längre. 

Kommentera här: