Midsommarafton

Dagen började med att jag trimmade och fick hjälp av CS. 

Hennes idéer om vad vi behöver göra för att ta oss lite längre fungerar riktigt bra just nu men jag klarar inte av att plocka fram den tekniken själv, jag blir då ofta för yvig men när hon stod på backen så hittade jag den där känslan som jag saknat. 
Han kändes vaken och allert för hjälperna utan att bli stressad. 
Nu känns det så mycket bättre inför kvällens start. 

När man har ridit ett pass på fm så kan det vara svårt att pricka rätt längd på framridningen. Idag var han riktigt fin från första travsteget och det gjorde att vi fick lägga in många skrittpauser för att inte köra slut på energin. 

Inne på banan fick jag rida och parera Danny igenom MsvA och jag kände några missar som jag blev lite besviken på mig själv för men efter att jag skrittat av honom så kändes det bättre. 
Vi tog oss över 65%-spärren, om än med liten marginal, vilket gjorde mig nöjd. Att det sedan blev första utanför placering kändes surt men idag var inte det mitt mål. 
Att rida och påverka Danny igenom hela programmet och hitta en bra känsla är vårt mål just nu, vilket vi uppnådde. Härligt! 

Aftonen avslutades sedan traditionsenlig med mat och gott sällskap. Glad midsommar! 



Kommentera här: