Feeling

Började morgonen med lite bokföringsfrågor och det sög energi men nu blir det nog bra. Att starta företag och bokföra är inte helt lätt när man vill göra rätt för sig. Men det känns skönt att ha bra hjälp och allt eftersom så kommer det bli lättare. 


På eftermiddagen så red jag båda hästarna på ridbanan och vilken känsla!!!

Först dansade Mausi med mig och vi jobbade vidare med onsdagsträningens fokus på ställning. 
Jag övade också lite på halter från trav och igångsättning, förberedande inför livet som tävlingshäst. 
Gjorde flera korrekta vänsterfattningar utan problem och det känns säkrare nu men än så länge gäller det att varje fattning måste förberedas perfekt och inte chansa. 

Danny har nu verkligen hittat energin och vi börjar nu förpacka oss inför kommande tävlingshelg. MEN det är så viktigt att jag inte slarvar med grunden nu utan varje pass kollar av det, nu gäller det att hålla i denna känslan. 
Idag testade jag seriebyten igen och alla serier fungerade bättre än vanligt. Raka och säkra utan strul. 

När jag får pass på hästarna som idag så önskar jag att tiden aldrig skulle ta slut utan att jag skulle kunna fortsätta rida i flera timmar. 

På kvällen så valde jag att släppa ihop hästarna igen i sommarhagen och det fick väldigt lugnt till. 
De luktade lite på varandra och sedan gick de iväg åt var sitt håll. 
Skönt eftersom det underlättar sommartid att de går tillsammans så länge de har gräs och inte busar. 

Kommentera här: