Motivation

Efter en helg hemifrån så var motivationen på topp inför att få träna med Danny igen. 

Mausi fick vila och all energi kunde jag nu lägga på honom. 

Tog det rätt lugnt och försökte fokusera på min sits i skritten, känna honom rakt under mig och göra halter utan att hänga tag i någon tygel. 
Samma fokus under uppvärmningstraven i våra volter, övergångar och skänkelvikningar. 
Sedan blev det dags att höja energin och vi jobbade med skolor i både trav och galopp. 
Eftersom vi är inne i en träningsperiod just nu så behöver vi inte "finrida" utan kan rida lite effektivt och utanför bekvämlighetszonen. 
Avslutade med att öva seriebyten och även testa lite byten i varje. 
Jag får till 1-1-2-1-1 men inte 1-1-1, jag är för långsam i hjälpgivningen och det är nog bara att öva vidare. 

Det var en underbar dag och ett bra pass. 

Kommentera här: