På skuggsidan

De senaste dagarna har Danny hamnat lite i skuggan av Asti Maus, men det är inte så konstigt kan jag tycka. 

Danny behöver få lite lugn efter att ha varit ensam med mig sedan Sigge åkt och det har betytt mycket träning och full fokus hela tiden. 

Jag insåg för några dagar sedan att Danny och jag har nått upp till vårat mål, att rida St George tillsammans. 
När vi köpte honom så sa jag att min dröm, mitt mål är att rida StG. Sen att det fanns en vision om att nå högre är sant men vårt realistiska mål var dit vi är nu. 
Och jag är så nöjd!!!
Men för den del så ska vi inte sluta träna på att bli bättre men jag är så glad för Danny att allt annat är nu bara bonus. 

Igår vilade han men i torsdags red jag och jobbade med avsaktningar och halvhalter. Dannys akilleshäl är schvungen i traven och det är där fokus ligger just nu samt att stärka galoppen för att orka rörelserna bättre. 
Han tar förhållningen bra men inte den direkta framåtdrivande hjälpen i halvhalter och avsaktningen vilket gör att han "tvärnitar och dör", det blir ett hack. Tar jag hjälp av ett spö så spänner han bara bakbenens leder och kruppan kommer upp, så det fungerar inte. 

Men i torsdags så jobbade han på bra och vi ska fortsätta samma jobb idag. 
Han är fortfarande min stjärna och kämpe, han har bara fått en tjej bredvid sig som hjälper honom att lysa upp min dag. 


Kommentera här: