Hittat motivationen

Äntligen har jag hittat motivationen igen! 
Den försvann när kylan slog till och varje ridpass betydde en resa till ridhuset.

Det sliter att varje dag behöva lasta in hästarna i transporten och åka, men väl där så är det inte så jobbigt. 
Stelfrusna lår och svårigheten att klä sig lagom för att inte svettas under ridning eller frysa mellan hästarna och stallpyssel. 
Det är lätt att tappa motivationen då och sedan allt inför och under juldagarna som ska göras på det gjorde att hästarna fick en minisemester på fyra dagar. 

Men nu kör vi igång igen och mycket tackvare att jag nu har ett stort sug/längtan att starta MsvA, den hänger där och väntar på mig och jag tittar till den då och då. 
Nu är det upp till bevis att bli redo för starter med frack, annars så köpte vi den i onödan. Jag sätter inte press på mig men en rejäl spark i baken att sluta tycka synd om mig för att jag fryser och behöver åka till ridhuset. 

Sigge åkte först idag och jag hade tur att det var tomt, för då kunde jag longera på små och stora volter, jobba med övergångar skritt-trav och öka steglängden ibland för att se till att han bjöd framåt. Luftiga steg och inga luftsprång, skönt! 

Danny jobbade jag på samma sätt men genom ridning. Jag höll på att inte kunna rida klart för den ena handens fingrar frös något fruktansvärt men jag lyckades till slut få igång värmen. 
Jobbade lite på slutet med att samla galoppen två steg och göra en 1/4-dels vändning, bara lekfullt och utan alltför mycket krav, för jag tror han tycker det är jobbigt och håller emot ibland. 


Kommentera här: