Morgonpass

Vädret slog om och jag behöver inte längre ta tillvara på varje timme i hagen utan kan rida på morgonen och fm innan jag släpper ut hästarna. 

Majken började och vi jobbade övergångar och att hitta en rundare form. Hon blir gärna lite hög i nacken och då får jag inte riktigt henne över ryggen, speciellt i traven. 
För att vara noggrann med mig själv så rider jag ofta "klockan" och gör saker rätt tätt och på bestämda ställen. Det är annars så lätt att jag blir kvar för länge i traven/galoppen och gör alldeles för få övergångar. 

Danny fick jobba i en låg och rund form i "små stegs trav", långsam trav utan att springa iväg från bärigheten och utan att hänga i handen. 
Samma sak med honom och övergångar till förbannelse men ack så fin han blev till slut. 
(null)

Kommentera här: