Hjärtklappning

Majken skulle få en lugn och trevlig långpromenad i skogen idag men det slutade med att vi båda två hade en puls som rusade och våra fantasier skenade. 
Halvvägs runt slingan så dyker det upp ett rådjur och skrämmer henne så hon flyr åt motsatta håll. Jag hade fullt sjå att se var jag satte mina fötter, så jag hade ingen chans att hålla kvar henne. I full galopp rusade hon över stock och sten, mot vägen... paniken växte inom mig och jag såg henne halka på asfalten om hon inte redan skadat sig på alla stenar och stubbar. Skulle hon väl komma ut till asfalten så väntade även krondikena med sina djup på 4 meter på att sluka henne levande. 
Majken stannade till och sökte med blicken efter det farliga monstret som fått henna att fly, just då trampade jag på en torr kvist och trots mina försök att lugna henne så flydde hon igen. 
Den känslan att jag tillslut fick fånga in henne på åkern, där  hon hade bättre uppsikt över monster, kan jag knappt beskriva med ord. Vi gick skärrade tillbaka hem igen igenom skogen och ingen av oss var väl mer lättad när vi sedan avslutade med att skritta runt i paddocken. 

Danny tränade för C idag och vi jobbar med grundstenen, elasticitet. Inom trav och galopp, att mjuk och följsamt kunna växla olika tempon. Fyrkanten men 2 meter innanför för att få inramningen och rakheten hos oss båda. 
Lite byten också och genom att tänka lite höger bogen in hela tiden så blir vi båda rakare, ända ner till ettorna. 

Kommentera här: