Programträning

Även denna vecka anordnade jag programträning här hemma och mitt egna tävlingssug blir bara större och större. 

Danny hade i torsdags ett svullet och lite varmt bakben, livet rasade lite ihop och jag ville bara bryta ihop. "Inte nu, inte just nu" hade jag lust att vråla rakt ut men vem skulle höra mig, är det Fru Ödet eller Farbror Framtid som slår undan benen för mig just nu. 
Säkra före det osäkra så fick han vila, Biolight och mängder med kärlek. 
Idag hittade jag några små torra sårskorpor när svullnaden gått ner, kanske var det orsaken men som inte upptäcktes i torsdags? Vem vet, ännu en nackdel med att killarna busar i hagen flera gånger om dagen så jag får vända bort blicken för att inte få hjärtstillestånd när de far fram över stubbar och stenar. Men de har roligt, det märks. 
Idag fick han jogga lite och han visade ingen stelhet eller så, en utandning av lättnad. 

Freddy longerades med sadel, mkt trav/galopp för att bygga styrka och förbättra gångarterna. Han verkar fungera bra på förändringen av foderstatens sammansättning. 

Kommentera här: