Analyserande funderingar

Dagens träning för C blev mest analysa läget, funderingar runt fortsatt arbete och ett konstaterande av fakta. 

Danny och jag kämpar men frågan är om vi kämpar i takt med varandra, åt samma håll och med samma mål. Jag grubblar och funderar på min mentala inställning, kanske är det dags att koppla in en expert på området för att se om vi kan hitta en väg ur detta. Att behöva ge upp de sista åren av tävling känns inte roligt, bara för att vi kört i diket eller att jag trasslar till det mentalt och gör Danny negativt inställd till arbete och tävling. 

Kanske ska jag sluta ge kraftfoder på vardagar och bara energiboosta inför tävling? 
Kanske ska Danny få sluta tävla och jag ska leasa ut honom till någon, bara rida 1 gång/v själv för att hålla min egna koordination smidig tills Majken är redo att ta över? 
Kanske bara sluta tävla och rida 3 dagar i veckan för skoj skull? 
Kanske begränsa antal timmar i hagen för att inte förbruka energi? Vila 3 timmar i boxen innan varje ridpass? 

Vi jobbade lite svaga öppnor och att räta ut honom flera gånger på varje långsida men så snart jag skapade kontakt så behövde jag driva, driva till någon form av arbetstrav och långt ifrån den trav som vi behöver ha inne på en tävlingsbana. 
Idag var det inte våran dag, vi hade idag ingen energi för 5 öre och det gick inte att skapa den heller med arbete som vi brukar. 
Jag blir inte klok på denna häst och önskar jag någon gång kände att vi lyckades hitta det som långvarigt fungerar för honom så vi alla blir lyckliga. För just nu är vi olyckliga båda två. 
(null)

Kommentera här: