Utanför boxen

Danny gick ett pass på ridbanan. Inget superbra pass och känsla. Han var stark och spänd, jag blev sur och tappade strukturen på ridningen. 
Gillar verkligen inte när det händer och jag känner mig värdelös. Vi avslutade passet med några varv på flisslingan där vi övade byten. Bättre lycka och känsla hoppas vi på nästa pass. 

Majken red jag på flisslingan helt själv utan draghjälp. De första varven gick utan problem trots att vi fick passa traktorn som kom åkandes på vägen, men hon skötte det fint. 
Hon blev lite taggad efter den första galoppen och under de sista två varven så ville hon inte riktigt gå vidare utan försökte vända ut på grusplan för att gå hem men så snart vi kom ner tillbaka på slingan vid ridhuset så bjöd hon igen. 
Kanske blev hon lite trött och tyckte det var jobbigt med nerförsbacken som är vid grusplanen. Kanske testade hon var gränserna går. Jag är iallafall väldigt nöjd med hur vi löste det och hur roligt det var att rida henne där. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: