Långfredag

Dagarna är aldrig tillräckligt långa, inte ens idag! Jag lyckas inte hinna med allt jag vill få gjort och får skjuta upp det till nästa dag. Det är lite frustrerande men jag vet att jag gör så gott jag kan. Dygnet har bara 24 timmar och jag hinner det jag hinner, det fungerar inte att stressa och försöka pressa in allt för då blir det man gör inte bra. Jag har fått lära mig att prioritera och acceptera att jag inte har fler timmar på dygnet helt enkelt. 

Mausi jobbade jag mest övergångar, skritt-trav, trav-galopp och slutligen skritt-galopp. Styrketräningen ger långsamt resultat och vi börjar nu hitta samspelet även i galopptempoväxlingarna även om det är jobbigt. 
Avslutade passet i lätt sits och rullade flera varv i lugn galopp. 

Freddy fick springa på lina ute på ridbanan för första gången. Han hade tränset på sig och nu närmar vi oss att lägga dit en täckesgjord som förberedelser för longer/tömkörningsgjorden, måste bara leta fram en först. 
Funderar på hur högt staketet måste vara runt ridbanan för att kunna låta honom springa fritt där. Vill inte ha honom hoppandes över. 

Kommentera här: