Tävlingsplanering

För att skapa lite motivation så har jag börjat titta på årets tävlingar, fram till augusti. 
Det är Danny jag har fokuserat mig på eftersom det är oklart när/om Jippie kommer komma igång. 

Tanken är att Danny mest ska gå Inter1 men det blir nog en och annan MsvA/PSG. Det finns inga proppar ute än med exakta klasser men de flesta har skrivit ut det ändå och det gäller att vi hittar några InterA eftersom målet är att vi ska starta det under året. 

Börjar nog tävlingsåret tidigt, redan i mitten på feb med en rivstart. Ett meeting med vänner är aldrig fel, bra tävlingsplats är utlovat. 
Om allt känns bra och vi är färdiga så kan vi ha möjlighet till en InterA i mitten på mars annars får vi vänta till början av maj. 
Maj och juni har flera trevliga meeting att åka på, speciellt fira midsommar uppe i värmlandsskogarna och samtidigt tävla. 
I slutet av juli hoppas jag på att vi åker till Lag-SM med mina klubbkompisar igen. 
I augusti har jag ytterligare hittat en möjlighet till InterA. 

Det känns skönt att ha lite koll, inte missa bra och trevliga tävlingsplatser. Detta är första steget i att göra en målplanering inför första starten på året och hoppas hitta en bra form och känsla. 2018 blev ett mindre bra år men nu blickar vi framåt mot 2019. 

Kommentera här: