Sommarkvällar

Det är bra konstigt, även om jag vet den biologiska orsaken, att man orkar vara uppe så mycket längre på sommaren. 

Jag sover så mycket mindre på sommaren än på vintern, är sällan före 23 i sängen och vaknar med lätthet kl 6. 

Igår galopperade H på Mausi och det gick som vanligt bra. Hon tyckte  att Mausi börjar kännas väldigt fin i traven och förstår min tanke med att stärka upp galoppen med jobbet på slingan. 
Idag red jag henne ett kortare pass bara för att jogga bort ev träningsvärk men hon kändes fin. 
Testade i ons med att rida utan trapetspadden men blev inte nöjd, därför testade jag idag med fårsinnspadden. Jag fick en annan sits och placerades bättre i sadeln. Ska testa några dagar nu med den och utvärdera. 

Danny vilade idag men igår red jag och vi jobbade lite mer med galoppen eftersom vi i onsdags tog med trav. 
Byten, singel och serier, att hitta rakheten och bjudningen utan att falla isär eller tappa trycket. 
Piruetter, att räkna sprången och inte falla framåt när jag rider ut ur den. 
Avslutade med några travöppnor för att hitta flytet, vinkeln och tryggheten. 

Kommentera här: