Dubbelträning

Idag packade jag in båda hästarna och drog till Nyköping för L-träning. 

Jag fick inget sällskap med mig men löste det rätt bra ändå. 

Väl där lastade jag ut båda hästarna samtidigt och kunde stalla upp de i gästboxarna innan jag kunde vila lite själv efter körningen. 

Danny var först ut och vi jobbade först med galoppslutorna, först på långsidan innan jag fick rida diagonal men tänka att det var en långsidesluta. Blev mycket bättre och vi gick vidare till seriebyten. Där måste jag tänka lite framåt efter högerbytet. Vi testade också att byta i varje men jag kommer inte till tre, vi får bara till 1-1 sedan två språng innan nästa 1-1. Men hon tror det släpper bara jag fortsätter rida 1-1-2-1-1-2-1-1. 
Avslutade med passage-piaff-tänket och där fick vi på slutet till lite takt. Häftigt! 

Snabbt spola av Danny, torka svetten i pannan och sadla på Mausi. Danny gnäggade efter oss när det var dags för prinsessans pass men hon brydde sig inte speciellt om honom eller lastmaskinen som lastade av utsäde under ridpasset. 

Efter att vi värmt upp lite i trav och L sett läget så tog vi tag i galoppen. 
Öka/minska volten för att få henne att själv samla sig. 
Vi övade också på att göra galopp-skritt-övergångar. Mycket jobbigt mest i vänster varv tyckte Mausi men några fina fattningar fick vi till. 

Packade in oss igen och åkte hem, trötta men nöjda över träningen. 

Kommentera här: