Ny vecka

Det är lite pusslande med att få ridpassen att stämma in så här veckan före en tävlingshelg.
Danny behöver sina lediga dagar för att vara positiv och pigg, det märks att vi börjar närma oss höstvila innan vinterträningen drar igång.
Efter dessa två helger med tre starter så kommer han få sina 10 dagar och jag kommer klättra på väggarna av ridlust.

Men nu är det fokus på att vässa till oss inför starten i PSG på lör.
Eftersom det ska bli tråkigt väder nu några dagar så måste jag ta med det i beräkningen när jag planerar passen.

Idag red vi ett lättare pass och jag joggade bara igenom lite lätt men det kändes fantastiskt.
Jag var nämligen i helgen på min första djupvågsmassage och fick hjälp med flera stora spänningar och smärtor. Trodde inte riktigt att det skulle hjälpa men på dagens pass så kunde jag sitta ner i traven utan att känna knivhugg i länd/bäcken. Jag hamnade så otroligt perfekt i sadeln och det tog mig en stund innan jag förstod att det inte berodde på Danny, utan att det var min kropp som äntligen jobbade rakt/liksidigt.
Fortsättning följer...

Kommentarer:

1 Elin Haglöf:

Kul att du provat :)

Kommentera här: