Helgen

Igår åkte jag, likt många andra dressyrnördar, till Stockholm och Friends arena. 
M och jag tillbringade dagen med att njuta av GP dressyren och lite shopping. 

Det finns en ryttare jag höll mina tummar extra hårt för men som tyvärr inte presterade på topp igår, men i dagens kuer gick det bättre. 
Hon rider ett svart sto som har så mycket vilja och kvaliteter. 

Jag hoppas att Mausi och jag en dag blir lika samspelta som dessa två. 

Jag handlade en tömkörningsgjord och tömmar, för nu börjar det bli dags att jag lär mig denna konst också. 
Glansspray, boots, hästgodis och maskpaket. 

Idag fick hästarna en lång frukost inne eftersom det regnade men när det väl sprack upp så fick de gå ut i solstrålarna som kom fram. 
Jag julpyntade med dottern innan det var dags att motionera.

Red först Danny och vi jobbade övergångar, allt för att höja kvaliteten och styrkan i gångarterna. 
Öppnor i trav och där jobbade jag med att få till eftergiften i vänstersidan. 
Han jobbade på riktigt bra, bra stöd i handen och båda bakbenen drev energiskt. 
Eftersom vi jobbat övergångar så hade jag ett bra driv i galoppen. Använde då drivet till att jobba ingångar till piruetter och byten. 
Avslutade med travslutor bara för att det fanns så mycket energi kvar, det är så härligt att känna den energi och glädje som Danny just nu visar i varje pass. 

Sen var det Mausi's tur. 
Det var en pigg häst som fick jobba av sig i galopp först innan vi jobbade övergångar. 
Eftersom vädret tillät att jobba hemma på banan men att det blåste väldigt friskt, så valde jag att inte hoppa upp på henne. 
Jag litar inte på henne och vill gärna att någon är hemma om jag ska rida. 
Det roliga är att hon lyssnar så bra från marken nu på allt jag gör, hon rör sig mer i balans nu och kanske är det så att vi långsamt håller på att skapar en lugn och trygg relation mellan oss. 

Kommentera här: