Jag hann!!!

Barnkalaset flöt på bra och det är tacksamt att kunna leka i skogen och sedan avsluta med godispicknik och lekar i trädgården. 

Sedan blev det ett kvällspass med Sigge på ridbanan. 
Volter och skänkelvikning i trav, öppnorna gick bra men sen började vi igen. 
Jag blir överraskad själv hur lugnt jag tar det hela. Inte en enda gång höjdes min puls av bakutsparkarna och tramset. 
Jag valde att rida framåt, gå över att jobba med galoppen efter några väldigt svaga slutor där Sigge ändå tänkte framåt. 
Kortade och längde sprången, bad om reaktion och kontakt. Svarade han inte för skänkeln så vågade jag gå på lite till. 
I höger varv tyckte jag att han bet sig fast i tygeln och jag fick "skaka loss" lite och rida fram för inre skänkeln. 

Avslutade sedan i trav och njöt av drivet, slutorna blev klockrena och ingen tendens till tjafs.
Härligt att kunna avsluta med det och nu njuta (förhoppningsvis) av Mello. 

Kommentera här: