Vakna på rätt sida?

Imorse kändes det som om jag aldrig somnade igår kväll, det kändes som om jag sovit väldigt oroligt och därför var humöret inte riktigt på topp. 
Undra om hästar också sover olika bra/dåligt och på så sätt ha bra/dåliga dagar? 

Danny gick ett pass med travfokus och då slutor. Han behöver börja klättra uppåt och jag behöver öva på att inte putta baken före. Varierade öppna-sluta på diagonalen samt olika tvärningar på diagonalerna. Kontakten på vänster tygeln är så superviktig att jag har i högerslutan. 

Sigge kändes fin i traven och efter lite skolor så fortsatte jag vårt galoppjobbande. Idag med fokus på framåtdrivning eftersom jag märkte igår att det strulade lite och när han tänkte bakåt så gick han inte framåt för skänkeln. Så det var bara att backa tillbaka lite och rida framåt i rund-låg form, pust och stön sa Sigge. 

Kommentera här: