Tävling dag1

Efter en lugn fm med förberedelser så rullade vi mot Östergötland och en av mina älsklingstävlingsplatser, Skärlunda.
Alltid väldigt fina ekipage som är med och då är det ännu roligare när det går bra. Tävlingen är alltid superorganiserad och fina hederspriser och en liten goodibag till alla som startar.

Jag red MsvC:2 som uppvärmning för att visa Danny ridhuset och trots lite missar i flytet i skolorna, spända enklabyten och en för stor skrittpiruett så fick vi 66.44% och blev 5a.

En timmes paus och återhämtning till nästa klass MsvB:4.

Kändes fin på direkten, skolorna flöt på bättre på framridningen och nästan alla byten på gjorde han på hjälpen. Så 15 min räckte innan vi gick in på banan.

Travprogrammet flöt på riktigt bra, 7,5 på hö öppna, 7 på vä öppna och 8 på vä sluta är jag riktigt nöjd över. Skrittpirutterna som strulat så innan gjorde vi 7,5 och 8 på. Jippie!
Första enkla bytet som brukar missa på fungerade bra (7) och första bytet, klockrent (7). Men sen.....
I mellangaloppen frustade han flera gånger och det måste ha gjort att jag lät han bli för låg och då bröt han av i förvända i hörnet och bytet vid A sket sig totalt (0 på en dubbelkoeff, DYRT!) samma sak hände i andra mellangaloppen och avbrott i förvända, där han jag fatta förvänd galopp och göra ett byte (dock sent, 5).
Avslutade med ökade traven och fick en 8a! 
Felridning (jag la en volt vid första stora missen eftersom jag inte fick honom att komma tillbaka till mig) och dessa stora missar kostade såklart många poäng men vi fick ändå ihop 62,8% och det får jag vara nöjd med. 
"Flott! Men med lite missar idag" var domarens kommentar. 

Nu laddar vi inför en tidig morgon och en chans till revanch. 



Kommentera här: