Träning de Lux

Det här var det som jag behövde!
Två superpass med C och jag klämmer mig taggad att tävla igen.

Danny, först ut, och efter en bra framridningen med rena fina byten på hjälpen vid första försöket gladde mig.
Lite skänkelvikningar innan öppnor. Svajade lite och lyssnade inte riktigt i vänster öppnan. Viktigt att jag hela tiden sitter på rätt sittben och är noga att titta och inte vika mig i sidorna.
Red galoppombyten och gjorde några serier, först utan att räkna och sedan räkna. Viktigt att han väntar på mig i varje byte. 
Trampade lite innan vi avslutade med några travökningar.

Snabbt ombyte till Sigge. Var noga att rida i en långsam takt och göra skänkelvikningar. Gjorde övergångar trav-galopp innan vi drog igång.
Skänkelvikning med olika tvärningar innan vi la dit öppna längs med halva långsidan och sedan kort diagonal i skänkelvikning. Sluta längsmed långsidan och olika diagonaler innan det var dags för galopp. Vi jobbade med små volter och piruettgaloppen innan vi samlade galoppen några steg  stora volten. 
Han kändes så fin idag.

Kommentarer:

1 L:

Härligt! Kram

Kommentera här: