Besök

Igår tömkörde jag Majken och idag var det dags att rida igen. Jag var mentalt laddad och pratade med mig att vi fixar det, allt kommer gå bra bara vi får bort bromsen redan från början. 
Det var ingen tvivel om vem som bestämde under dagens pass och jag är så stolt över mig själv men också glad för vår skull. Visst testade hon om hon kunde lägga i en långsammare växel men jag var snabb att korrigera och att hålla mitt tempo. En sten föll från hjärtat och ni kan vi verkligen börja jobba. 
Dock är hon en otursdam och slog på sig i hagen ett nytt överben och svullnad i höger fram, men vi kyler och hoppas det lägger sig under morgondagen.

Malte red jag ett litet pass på igår, för idag hade han besök av veterinären. Vi gjorde en liten check av bakbenen eftersom han är en stor häst som växer och jag vill ha lite koll på så han inte blir trött/gallig i haser och knän. Men han fick en grön stämpel och skötte sig väldigt bra. Sedan kollade vi tänderna och mycket riktigt så var han lite vass i de bakre och det förklarar lite oron i kontakten. Slutligen så vaccinerades han, så nu väntar några dagar lugn och ro. 

Danny kändes pigg idag men jag var nog trött för passet blev inte alls bra. Vissa delar blev bra men andra vill jag helst glömma. Jag vet att vi har dessa pass ibland och speciellt när jag vill lite för mycket. När jag vill men inte gör mitt jobb, jag blir så arg på mig efteråt. 
(null)

Kommentera här: