Sadelkoll

Idag kom mina vänner från ER Saddlery och kontrollerade min sadel på Danny. 
Mycket riktigt så låg den inte längre optimalt och jag tappade min position i sadel. 

Jag fick möjlighet och testa ett nytt sadelmärke (Anatomica) som de ska vara återförsäljare för som såg mycket skön ut. Stora stöd fram och väl uppbyggd bak, tyvärr passade den inte superbra på Danny och jag fick kämpa med att sitta i lodrät sits, så den hjälpte mig inte med det där lilla extra som jag letar efter. Men jag skulle gärna testa den igen på en annan häst än Danny. 

Vi testade min sadel utan ilägg och det blev bättre men sedan testade vi med lite fram och en tunn men ett lite stummare ilägg bak och då blev det skillnad. 
Helt plötsligt hamnade jag i en bra position med höfter och det gick lättare att inverka bättre. 
Jag är så glad för att det bara behövs små små justeringar istället för att byta hela sadeln. Att dessa små ilägg kan göra så stor skillnad. 
(null)

(null)


Kommentarer:

1 Anonym:

Bra när du bara behöver justera med inlägg, blir billigare så😁

Svar: Japp, då har jag pengar över till annat 😊🙈
Maria

Kommentera här: