Vill inte!!!

Jag är på väg att bli riktigt förkyld, allt känns segt och ynkligt trots det fina höstvädret vi hade idag. Men jag får njuta av att hästarna gick riktigt bra idag, alla 3. 

Började med Danny och tömkörning. Kändes fin i formen och jag kunde redan från början variera den. Övergångar och tempoväxlingar i trav, lekte med passage och fick riktigt bra takt i piafferna men också bra på stället. 

Sedan Majken på ridbanan. Hon skötte sig strålande och reagerade inte när det kom ut en häst från ridhuset och lastade. Vi galopperade rätt mycket idag, stor volt vid A resp C och långsidorna ner. I trav övade vi serpentinbågar. Sedan skrittade vi av runt flisslingan. 

Jag hade turen idag att grannens kamazaki-ryttare (som är van att rida in travhästar) ville komma och rida Freddy. Vi longerade lite och sedan så hängde hon lite innan hon tog benet över och så var det med det. Inga reaktioner från Freddy. Ett varv gick jag med runt på ridbanan innan hon skrittade runt själv. Trav, inget problem. Galopp, lite läskigt och jobbigt men inget. Han försökte testa lite vid utgången till stallet men det klarade hon ut och så red de vidare. 
Jag blir så glad när jag ser honom bli riden och hur han sköter sig. Det är bra för mina nerver och det kommer bli så bra. Jag måste bara våga utmana mig själv nu när jag ser hur duktig han är. Men det kommer vara skönt att hon kommer kunna rida honom på travslingan och ge honom den möjligheten tills jag själv blir så säker på min egna mentala tuffhet. Det känns skitjobbigt men jag tror det har med att jag är så rädd att göra mig illa, att få så där otroligt ont i ryggen igen. Jag litar inte på min förmåga att helt hantera mina känslor om det skulle hända något när jag rider. Jag vet att jag måste närma mig det som triggar igång mina katastroftankar och vara medveten om vad som händer i kroppen. Jag har gjort det en gång innan så jag ska fixa det. 

Kommentera här: