Nörderi

På dagens träning för C ägnade vi oss åt nörderi på högsta nivå. 
Efter min analys av tävlingsstarterna så var det just vägen med piruetterna som vi grottade ner oss i lite extra. 

Noga hörnpassering vid H, börja svänga in mot B redan lite innan H, inte tappa energin/Danny får inte börja samla redan där. 
Rida mot en punkt 2 m före B. 
Rida fram lite energi efter piruetten, putta baken åt vänster innan bytet,  byta på linjen innan vändningen. 
Vänd mot en punkt 2 m före K, inte leda/räta upp med vänster handen, rida höger öppna, lång vänster sida på Danny och mig själv. Driv/håll emot med höger skänkel i piruetten. Byt före K innan vi kommer ut på spåret och rider hörnpassering. 

Jag red, inte alltid piruetterna ibland bara samling av galoppen (förberedelsen) men vi tragglade in vägen. Hur jag rider och förbereder att norpa fler halvpoäng där vi kan. 
Idag gjorde han riktigt fina piruetter, någon gång till och med med betyg 8 av domaren. Gör vi de så hemma så kanske vi oftare får 7or på tävlingar. 

Sedan passade jag på i kvällssolen att rida Majken på ridbanan, toppen att passa på att miljöträna när det kommer och åker transporter. Men även gräsklipparroboten var ute och åkte.
Hon kändes tidigt i passet mycket mjukare och mer självbärig i traven. Vi red serpentiner och övergångar. Trav/galoppövergångar för att bygga styrka för ökad bärighet. 

Kommentera här: