Nya tag

Idag blev det nya krafttag här hemma på gården med ny energi från semestern. 

Majken ligger just nu inte på plus efter att ha backat ner i diket med H i tisdags. Min mardröm men H som är mycket coolare än jag klev lätt av och alla som såg det berättar om divans lugna och smått komiska protest som mer chockade henne själv än någon annan.
(null)

Så idag började hårdträningen att göra henne trygg och säker på travslingan så detta inte inträffar igen. För det är sällan man har samma tur två gånger och bara kommer undan med ett litet avskrap av päls.
Jag gick idag 4 rundor med henne och vi joggade även ibland. Detta ska jag nu göra flera dagar och avsluta med att sedan tömköra henne, för det handlar om att göra henne trygg att gå på nya ställen. Vi jobbar på tillit mellan oss, både från marken och ryggen. Inget ont som inte har något gott med sig. 

Danny fick ett "reaktions"pass i ridhuset, övergångar och förberedelserna innan och sedan de första stegen efter. Kvick och att bära sig själv. Svettigt men en riktigt bra workout som kickstart inför uppladdningen mot lag-SM. 

Freddy kändes inte alls pigg och jag kommer nu öka på lite mer kraftfoder för att se om det hjälper honom. Han sköter sig väldigt bra när H rider honom på flisslingan och jag hoppas verkligen han snart börjar runda på sig i både kropp och gång. Dagens longering över en upphöjd bom kändes skrattretande och det är totalt otänkbart att han hoppat hinder på 1 m i vintras. Nu tar han sig knappt över 30 cm och har ingen teknik alls. Det känns väldigt konstigt och oroande. 

Kommentera här: