Dream on

Danny har skaffat en ny PT, eller rättare sagt så har jag fått en ny målbild av mig som ryttare. 
Att se mig själv som PT åt Danny har hjälpt mig att hitta ny energi och inspiration. Jag hjälper honom att ta i lite till och utmana sin bekvämlighetsgräns. Vi kämpar ihop mot samma mål men enda skillnaden är att det är han som ska jobba och jag pushar med "morot och piska". 
Dagens pass var att hitta samma känsla som igår men även lite mera travarbete ochvskolor. 

Majken tömkörde jag och det är nyttigt att kunna se hur hon rör sig utan ryttare men i lite mer aktivt arbete än longering. Jag har börjat introducera skänkelvikning i skritt och sedan bogen-in i trav på långsidorna. 
Väldigt jobbigt och det blir lite missförstånd ibland. Hon är lite dramaqueen då men lugnar sig när jag backar tillbaka och vi lugnt börjar om. 

Freddy tömkörde jag också. Han börjar röra sig lite bättre och med mer energi. Idag övade vi på bakbensskydd (jag brukar slarva med att använda de) och det är lite läskigt. 
Använde en bom på volten för lite hjärngympa och den tog gan sig över på olika sätt. Så någon hopphäst kommer han nog inte bli. 

Kommentera här: