Extra träning

Det är alltid lika roligt att träffa CS och få hennes ärliga raka kommentarer när man tränar. 

Sen vi sågs sist så har jag jobbat extra mycket med formen och eftergiften i nacken, då känns det extra skönt när hon utbrister "han är ju på tygeln!!!" Med ett gapskratt. 

Eftersom jag inte tränar regelbundet utan bara använder henne som en energiboost och kontrollant eftersom hon är domare, tränare och aktiv ryttare. 
Vi kollade igenom det mesta. 
Travslutorna, åt vänster fungerar fint men åt höger blir vi kvicka i takten och tappar samling. Vi fick göra övergångar i slutan och sedan bara behöver jag tänka halvhalt när det rann iväg. 
Galoppsaxen, först fokus på att flytta undan skänkeln, sedan bytet och till sist rida slutorna. Vi gjorde sör första gången en hel kort sax på medellinjen och jag hann med. 
Lite byten och för att kvicka upp honom på hjälperna inför ettorna så fick jag göra galopp/skritt och bara några steg, reaktion på hjälpen. Vi fick till en bra serie men jag ville avsluta efter 7 men Danny var i flow så han la till två extra. 
Lite piaff/passage, där fick jag tagga ner lite och tänka små steg i piaffen så han skulle orka ut i passagen. 

(null)

Kommentera här: