Tävlingsrapport dag2

Dagen efter, att jag uppnått ett av mina mål, var jag lite extra nervös att åter tävla. Tänk om jag skulle göra bort mig totalt? Tänk om vi skulle rida på bottennapps%? Tänk om jag inte alls är värd detta? 

Min hjärna är så kritisk till mig själv och min ridning, jag är och kommer nog alltid vara min största fiende. Likt en anorektiker så har jag svårt att se det vi gör bra, att vi faktiskt duger och hör hemma i dessa klasser. Att sedan alla kan klanta till det ibland, både ryttare och häst, är väl bara normalt. Men jag får varje ridpass och varje tävlingsstart jobba med min mentala inställning och självbilden. Never ending story... 

Så jag var nervös och det blev inte bättre att vi startade efter lunch, så när vi på morgon drog igång projekt "städa badtunna och altan" så höll jag nästan på att glömma bort tiden. Magen lugnade sig så fort jag fick sätta igång att fixa iordning Danny och avfärd. 

Framridningen som igår men vi blev snabbare klara och började tappa energi. 
Dagens ritt blev inte lika bra känsla som igår men det finns saker jag är nöjd över, det är något jag övar mig på att plocka fram, inte bara se de negativa delarna. Bytesserierna har fungerat riktigt bra och utan missar. 
MEN vi är totalt ruttna på att göra bakdelsvändningar!!! Så "enkla" poäng jag bara schabblar bort!!! Fy på mig, nu blir det hårdträning på de så vi får 7or där istället för 4-5or. Suck! 

Vi red på 63,6% och hamnade i mitten av startfältet, med tanke på hur många underkända betyg jag skrapade ihop så gjorde vi mycket annat ganska bra. 
(null)

(null)

(null)

Nu väntar lite alternativ träning och aktiv vila med mängder av vibragolv och biolight. Det gör oss nog båda gott inför höstens träningar. 

Kommentera här: