Träning

Idag var det träning för L och jag var så taggad, längtade verkligen och hoppades att vi inte skulle få bakläxa på något. 

Danny kändes pigg och väldigt taggad han också. Mjuk och fin i uppvärmningen, vilket gjorde att vi kunde börja titta lite på travskolorna. Allt handlar om att vrida upp energin lite till, rida upp på yttertygeln och forma med innerskänkel. Oj vad jobbigt det blev för mig. Jag försökte inte knipa mig fast utan bara följa med. Det kändes nog ovant för oss båda två men så nyttigt. 
Sedan galopp och där ville jag fokusera på piruetter och saxen. Fina kvartspiruettet som gjorde att helpiruetterna gick som en dans. Måste bara komma ihåg att rida ur ett steg innan eftersom de oftast hinner lägga in ett extra språng. 
Saxen ska jag mer öva på att flytta honom, bara flexa i nacken på träning. Nästan tänka skänkelvikning i galopp, för att inte förböja och tappa yttersidan. 
Jag kände mig så nöjd! 
(null)

L övertalade mig sedan att komma upp med Majken eftersom hon var lite nyfiken. 
Jag var lite tveksam först men sedan insåg jag att jag gärna ville det själv. Så vi sadlade och gick upp till ridhuset. Det var en ponny som tränade, vi gick runt lite och allt kändes lugnt. Inga problem med uppsittningen och det kändes så härligt. 
Vi travade och galopperade runt lite men jag var inte helt nöjd med hur sadeln kändes. Det blir till att testa något annat imorgon. 
Jag var så stolt över hur hon presenterade sig för L och de andra. Så cool och ridbar, det känns så kul. 
(null)

Freddy longerade jag på morgonen med sadel eftersom han imorgon åker på intensivundervisning i tre veckor. Känns skönt att komma igång med honom nu på allvar. 

Kommentera här: