Debut

Idag var det debut för Freddy att testa tömkörning. 
Lite fundersam blev han men till slut så kunde vi i skritt följa fyrkantspåret med tömmarna på länden, vi kunde göra serpentinbågar i skritt och tömmarna gick över rumpan. 
En stor guldstjärna till lillpojken som nu börjar bli störst i stallet. Så himla roligt och jag hängde sedan i stallet på honom rätt mycket, utan sadel. 

Jippie fick jogga på lina idag och nu börjar hon förstå att själv söka sig neråt och bli rund över ryggen. 

Jag fick massage igen och blev helt slut i kroppen men det går verkligen åt rätt håll med axeln. Idag fick vi "loss" skulderbladet och jag kunde höja armen mer än på länge. Nu ska vi banne mig hålla i och se till att den blir bra. Jag jobbar på i veckan med linement och Biolight mellan djupvågsmassagen. Det är inte bara hästarna som måste vara mjuka och friska för att vi ska bli bättre. 

Kommentera här: