Dagens debut

Freddy gör även idag debut, denna gång hoppandes över hinder med lina och sadel. I båda varv fick han hoppa ett hinder, typ knähögt, och han gjorde det galant. 

Danny och jag tragglar vidare med bärighet och en stilla hand. Ibland tycker jag att vi hittar känslan men så tappar vi den och faller ner likt övermogna äpplen. 
Övergångar i öppna på långsidan tragglade vi idag men det hjälper, allt slit vet jag kommer att betala tillbaka i form av högre poäng nästa år. Nu gäller det att inte ge upp och bli frustrerad, jag måste hålla lugnet och bara vara. Låta Danny bära sig själv på bakbenen. 
Jag är lite sugen på att försöka jobba fram en ny kür till nästa år med bättre musik som kanske fler domare gillar. Det är nog bäst att börja redan nu eftersom det tar längre tid än jag anade förra året. 

Jippie kändes idag pigg men ändå inte riktigt  med på jobbet. Det tog lång tid att hitta en rund känsla och mjukheten. Galopp-trav-övergångar fungerade bra och jag är nöjd. Det är nog också lite omställningen som börjar göra sig kännbar i kroppen på henne. Snart kommer hon få en kortare vila innan vinterarbetet startar. 

Avslutade fredagen med programträning för duktiga ponnyekipage. Alltid lika kul! 

Kommentera här: