Lång dag

Började tidigt och kände mig väldigt elak när jag väckte hästarna med frukost långt innan det ljusnade. Ut i blåsten och lite extra hö för att döva mitt samvete innan det var dags att dra i väg för morgontidig dömning. 

Snabbt hem igen efter 3 klasser och några riktigt fina hästar på näthinnan, dags för Freddy och H. 
Kollade av läget vi uppsittningen men efter ett varv med ledare så knäppte vi loss och de klarade sig på egen hand. Båda varven i fin trav och jag bara längtar till den dagen då han kommer bli min dressyrstjärna. Allt kändes så bra att de faktiskt tog några språng i galopp, sen blev det en hel långsida i galopp. I nästa varv var det inte lika enkelt men några språng i galopp blev det där också. 
Sjukt stolt! 

Totalt utslagen landade jag sedan i soffan och hämtade energi från familjen och laddar inför morgondagens dömning. 

Kommentera här: