Tävlingsdag lag-SM

Idag blev det en lång och spännande dag. Klubben har ett lag med i lag-SM i dressyr och det är totalt 17 lag som är anmälda. Tre rider, två i MsvA och en i Inter1. Första dagen är kval och det är 5 lag som går till finalen. Vi räknade inte med någon final utan var bara väldigt glada att komma hit och kunna delta. 

Mina två lagkamrater red först sina ritter i MsvA och det är så spännande när de rider. Att tävla i lag är helt otroligt roligt och peppande, vi har haft en väldigt bra teamkänsla redan när vi började klubbens dressyrsatsningen mot just lag-SM. 

Jag red sedan näst sist i Inter1 och klockan var redan över 20, tack vare bra mat/vila-planering likt Skalmans mat-och sovklocka så kände jag mig rätt pigg. 
Danny taggade också till och han kändes som en Duracell-kanin när vi red in. Det drog ner lite men i det stora hela så är jag så sjukt nöjd! Åter idag så var set roligt att tävla. Att få en 8a på inridningen av en domare känns underbart. 
Vi red ihop 63,088% och det känns bra med tanken på några låga bedömningsgrupper som drar ner det. 
Laget slutade på 12e plats av 17 lag, helt klart godkänt och vi har fått mer smak! 
(null)

(null)

(null)

Kommentera här: