En helt vanlig dag

Kanske kan man kalla denna dag vanlig eller så vanlig som mina dagar kan bli. 

Började dagen med Freddy och longering med sadel. Spände sadelgjorden ytterligare lite till för att närma mig hur den måste vara när någon hoppar upp och ska sitta kvar. Avslutade i stallet med att klättra på en pall och hänga på båda sidor. Lite fundersam men andades lugnt. 

Iväg på djupvågsmassage och nu ska jag banne mig få bukt med min axel/skuldra/överarm. Stretchövningar och liniment till nästa veckas återbesök, det är muskeln bakom skuldran som är problemet och resten är följder, undra bara varför den har blivit så? 

Efter lunch och vila så klarade jag inte av att hålla mig borta från stallet. 
Danny fick jogga på lina innan jag red Jippie på ridbanan. Som en äkta primadonna så blev hon väldigt irriterad på alla flugor så fort vi skrittade. Övergångar trav-skritt och hitta en jämn takt kändes idag svårt när hon hade lite mer koll på allt runt omkring. Eftersom hon inte gillade skrittpauserna så blev det ett intensivt men kortare pass. 
Nya tag imorgon. 

Kommentera här: