Framtidstro

Idag var det träning för C med båda hästarna. 


Började med Mausi och idag jobbade vi med ställningen i trav, på volter, hörn och rakt spår. 
Hon vill gärna skjuta ut höger sidan i båda varven och jag måste passa den hela tiden men till slut så fick vi henne avspänd och eftergiven i både hög och låg form. 
Skänkelvikningar där vi hade mer fokus på takt och jämnhet i drivningen än formen idag men jag märker att vi mer och mer hittar en bättre och stadigare form. 
Eftersom vi jobbade mkt trav så blev det ingen energi kvar till galoppen men vi fick till två fina vänsterfattningar av två möjliga, härligt! Vi jobbade lite även i galoppen med ställningen och att inte högersidan ska flyta ut. 

Dannys tur och jag tog upp skillnaden mellan piruettgaloppsarbetet i höger resp vänster varv. Vi jobbade med det och jag kände att jag varit/är på rätt spår för att rätta till en pusselbit och byggsten som ställer till det för oss i bl.a. piruettarbetet. 
Avslutade med lite travskolor och i diagonalslutorna red vi lite svag trappa. 

Två bra pass som är startskottet på försommarens tävlingar och träningsmål. Jag är lyckligt lottad och så tacksam för att båda hästarna mår bra. 

Kommentera här: