Vilken kväll!!!

Började morgonen med att plocka iordning i stallet bland mina saker, vintertid är jag lite slarvigare av mig eftersom jag dels är en fryslort och dels gärna vill komma in till familjemyset. Alla olika täcken som jag byter efter väderlek eller när de behöver torka efter arbete måste hela tiden vikas ihop på rätt sätt och läggas på rätt plats i täckesrummet, annars får de inte plats. 

Lite då och då sopar jag spindelväv från väggar och tvättar ur vattenkoppar, det finns alltid saker att hålla efter i ett stall. 

Danny fick gå på lina ute på ridbanan innan det bar dags för sista jobbdagen innan julledigheten. 

Hemma igen på eftermiddagen när jag tog in hästarna så tyckte jag Sabina gick lite konstigt men tänkte att jag kollar upp det mer innan jag rider. Sagt och gjort så är vår lilla vita sagoponny blockhalt på bak. Ingen värme, ingen reaktion vid böjning, ingen reaktion vid visitering av senor, ingen förhöjd puls. Hovböld kändes mest troligt och hovslagaren kontaktades, skulle han kunna komma innan julhelgen börjar? Jag såg pengarna flyga iväg när jag började måla upp skräckbilderna på hästklinikbesök på julafton... 

Jag red Mausi undertiden jag väntade, hon skötte sig fint och vi börjar nu mer och mer rida planerade ridpass med uppvärmning och huvudfokus på något speciellt. 
Idag var det serpentinbågar i trav och galoppfattningar. 

Till slut kom hovslagaren och väntan var över, det var en liten liten hovböld som troligen låg nära nerven. Men nu är hon ompysslad och vi hoppas det blir bättre. 

Avslutade kvällen med att hämta foder hos bästa återförsäljaren, 

Kommentera här: