Träning med analys

Idag åkte jag och Danny till L för träning och analys av våra tävlingsstarter. 
Han kändes pigg och fin i kroppen så vi diskuterade mycket om ett av våra stora grundproblem, kontakten och formen. 

Detta är något vi länge, så länge jag kan minnas, har fått nerslag på när vi tävlar. Han får en glappig kontakt, växelvis stum eller tom och ibland korta stunder av det sig vi vill ha. Eftersom det är ett okänt stöd och han väldigt lätt gapar så blir formen inte stadig. 
Allt kommer nog från ett oärligt påskjut bakifrån och det är något jag det senaste halvåret har försökt jobba extra mycket med men ännu inte kommit i mål med än. 
Det är skönt att grubbla med Ö och vad vi kan behöva ändra, hon hoppade upp själv för att känna hur det känns för att få en bättre insikt av vad jag upplever. 
Vi avslutade med att rida några rörelser i programmen som inte blev så bra förra helgen. Klockrena byten i varje, riktigt bra passage/piaff för att vara oss. Piruetter som kändes mer bäriga och kontrollerade. Jag strålade av lycka när vi åkte hem. 

Hemma tömkörde jag Majken och Malte fick jobba på lina. 
Och inte att glömma, jag köpte en islandshäst idag! Vår lånehäst Freyer blev nu våran på pappret också. 
(null)

Kommentera här: